Kan je aangehouden worden als je je eigen deur met lock picks open probeert te maken?

vraag zegt genoeg

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Ja, dat kan, maar zo gauw jij je ID hebt laten zien en de politie heeft gecheckt of jij daar werkelijk woont, dan ben je weer een vrij man. Je zal dan moeten uitleggen en bewijzen dat jij geen strafbaar feit aan het plegen bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe checken ze of je er werkelijk woont?
Alleen de gemeentelijke registratie checken bijvoorbeeld is niet bepaald betrouwbaar als je niet de eigenaar of hoofdhuurder bent, maar een onderhuurder of als je samenwoont met je partner die de eigenaar/hoofdhuurder/onderhuurder is.
Bij studentenhuizen komt het veel voor dat mensen die naar ergens anders verhuizen zich niet uitschrijven, omdat ze zich in hun nieuwe woning niet kunnen inschrijven en dan geen uitwonenden-studiefinanciering kunnen krijgen, ze geen zin hebben om de moeite te doen of het gewoon vergeten. Zo iemand woont dan volgens de gemeentelijke registratie nog in die woning, terwijl diegene er soms al járen niks meer te zoeken heeft. Hetzelfde met iemand die inwoont bij zijn/haar partner die eigenaar/huurder is van de woning, en na een ruzie het huis uitgezet wordt en de sloten door de ander veranderd zijn uit angst voor wat de ex zal doen. Je mag toch hopen dat die mensen niet wegkomen alleen doordat de gemeentelijke registratie klopt.