Als u in Amerika wilt autorijden heeft u een rijbewijs nodig. U kunt daarvoor gewoon uw eigen rijbewijs meenemen, deze wordt overal geaccepteerd als wettig rijbewijs. Om problemen te voorkomen kunt u ook een Internationaal Rijbewijs kopen bij de ANWB, maar deze is niet verplicht.

Alleen als u langer dan 3 maanden in de VS verblijft hebt u een lokaal rijbewijs nodig. Uw eigen Nederlandse rijbewijs is nog steeds gewoon de eerste 3 maanden geldig, maar daarna moet u een (simpele) rijtest afleggen om zo in het bezit te komen van een rijbewijs van de staat waar u verblijft.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dus ja.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat mag.
Amerikanen kunnen zelfs op hun 16 hun rijbewijs halen.

Realiseer je wel dat het nagenoeg onmogelijk is om op deze leeftijd een auto te huren of in een huurauto te rijden. Minimale leeftijd is doorgaans 21 jaar en tot 25 betaal je een toeslag (het gaat de verhuurbedrijven om de leeftijd van de bestuurder, niet het aantal jaren rijervaring. Elke bestuurder moet bij aanvang van de huur worden geregistreerd).
Een auto kopen zal ook niet meevallen want zonder credit-history kan je geen financiele diensten afnemen zoals een bankrekening of autoverzekering.....
Maar als Amerikaanse vrienden je in hun auto laten rijden, mag dat zonder problemen.