Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor een juridische stappen kan ik ondernemen als iemand zonder mijn toestemming foto's van mijn 4 jarige zoon verspreid?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
863

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

U kan klacht neerleggen tegen onbekende bij de politie, tenzij u de persoon ik kwestie zijn identiteit kent kan u dit rechtstreeks tegen hem doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Eerst maar eens gewoon in gesprek gaan met degene die die foto's verspreidt, lijkt mij het beste. De vraagsteller geeft weinig informatie, dus misschien moet hij ook nog ontdekken waarom die ander foto's van zijn zoon verspreidt. Een goed gesprek kan veel duidelijk maken. Een goede stap daarna is hem verzoeken op te houden met het verspreiden van de foto's. Als hij dat niet doet, is naar de politie gaan pas aan de orde, lijkt mij.
Is het iemand die je kent?
Ik zou sowieso even verhaal halen bij degene die dit doet en naar de politie gaan natuurlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Ik vind "juridische stappen" heel ver gaan, en "verhaal halen" kan ook al een stap te ver zijn. De vraagsteller moet eerst maar eens gewoon in gesprek gaan met degene die die foto's verspreidt. Dat kan al veel duidelijk maken over de redenen waarom hij die foto's verspreidt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met verhaal halen bedoel ik ook in gesprek gaanmet degene die de foto's verspreidt ;)
Antoni
11 jaar geleden
Oké, ik zag bij jouw antwoord iets agressievers voor me...mijn excuus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Excuses aanvaard!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding