Wat heb ik nodig om in Engeland te wonen?

Ik weet dat ik een national insurance number moet hebben en natuurlijk een geldig ID/paspoort, maar moet ik nog iets nodig hebben om (voor altijd) in Engeland te wonen en te trouwen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een revenp
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wou schrijven:een regenpak heb je zeker nodig

Antwoorden (3)

Inkomsten om je verblijf te kunnen betalen en te leven lijkt me essentieel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een visum is ook erg handig, en overigens ook verplicht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als Nederlander heb je voor Engeland geen visum nodig.
Je hebt nodig:
-gelegaliseerde geboorteakte
-paspoort (nog minimaal 6 maanden geldig)
-bewijs dat je BP een huis en een baan heeft in Engeland (kopie huurcontract en brief van de werkgever zijn voldoende); jullie hoeven niet te voldoen aan de inkomensvereiste, maar wel middelen van bestaan hebben (artikel 7 lid 1b van richtlijn 2004/38)
-medische verzekering
-bewijs langdurige relatie
-verblijfsvergunning op basis van gezinsvorming (als je nog moet gaan trouwen) of gezinshereniging (als je reeds getrouwd bent) aanvragen
-national insurance number