Bij een dubbel zebrapad, fietspad, stoepje zebrapad over de weg moet je dan al stoppen als iemand het fietspad wil gaan oplopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan er geen touw aan vast knopen, waarom zou iemand het fietspad op lopen als er een zebrapad is?
Even iets duidelijker of een plaatje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Soms loopt een loopgedeelte voor een klein stukje over een fietspad/strook.

Antwoorden (2)

Ja, als bij een zebrapad iemand te kennen heeft gegeven over te willen steken, ben je verplicht om te stoppen. Ook al zit er een fietsstrook/fietspad tussen de stoep en de rijstrook.
jc54
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, als iemand aanstalten maakt, over te willen gaan steken moet je diegene voor laten gaan, op het zebrapad. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Ik heb zelfs voor mij rijexamen moeten leren dat je moet stoppen wanneer je iemand ziet wachten voor het zebrapad.