Het houden van "vecht"hanen is niet verboden.

Maar het organiseren van, of het dieren laten meedoen aan dierengevechten is een misdrijf. Artikel 122 van de Gezondheids- en welzijnswet voor dieren bepaalt dat op dit misdrijf een gevangenisstraf van maximaal drie jaar of een geldboete van maximaal € 16.750 staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zolang de dieren niet aan wedstrijden deelnemen waarin ze moeten vechten mag je ze houden mits ze geen gevaar voor derde zijn, dan vallen ze onder het RAD (reglement agressieve dieren) en worden ze in beslag genomen.