Hoe lang duurt het voordat de huurcommissie komt kijken als de aanvraag + betaling van leges bij hun binnen is?

Ik heb een appartement en heb een toets aanvangshuurprijs aangevraagd binnen 6 maanden. Ik heb netjes betaald en de huurcommissie zegt ook dat ze het geld hebben ontvangen. Echter ik hoor maar niets van hun en als ik bel zeggen ze 'u moet gewoon wachten meneer'. Heeft iemand hier ervaring mee? Volgens de wet moeten ze binnen 4 maanden uitspraak doen maar ik lees ook dat dat vaak overschreden wordt...

Binnen welke periode komen ze in ieder geval mijn appartement bekijken? De uitspraak zal daarna dan wel weer paar weken / maanden duren...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Antwoorden (1)

Als het goed is heb je kort na of bij de brief dat het geld is ontvangen is ook een schrijven gekregen met daarin de tijdsduur die de procedure ongeveer zal gaan duren en zult u dus het geheel rustig moeten afwachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee ik heb na het geld over te maken geen brief gekregen maar heb zelf gebeld. En dit is geen antwoord op mijn vraag. Zo te zien aan je antwoord heb je er zelf nooit ervaring mee gehad dus zuig je gewoon wat uit je duim om een antwoord te geven lijkt het...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb een grote duim en kan goed zuigen daarom bedankt voor de vraag en zoek het maar uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het heel aardig dat je een antwoord gaf maar als je er geen ervaring mee hebt dan is het antwoord gewoon niet nuttig. Heel toevallig heb ik net een brief ontvangen dat de 24e iemand langskomt. Dus het duurt zo'n 2 maanden nadat je het geld hebt overgemaakt voordat je reactie krijgt, daarna komen ze binnen 4 weken kijken. De uitspraak zal dan nog wel een maandje op zich laten wachten denk ik.