ik ben uit mijn functie ontheven en loop nu al zes maanden thuis mag dit zo maar na 28 dienstjaren?

ongeveer drie jaar geleden kwam er een jonge dame als hoofd van de afdeling bij ons en die heeft vanaf het begin een antipatie tegen mijn gehad(reden onbekend)
na deze drie heeft zij een melding gemaakt bij haar leidinggevend en werd ik op het kantoor ontboden en kreeg de mededeling dat ik uit mijn functie werd ontheven.dit is nu zes maanden geleden(met behoud van mijn betaling)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K

Het beste antwoord

Dat ligt eraan wat de "officiele reden" van het ontslag is.

Als zij alleen maar heeft geklaagd over jou, zonder dat daar een aanwijsbare (bewijsbare) reden tot klagen is en je bent ontslagen op grond van een klacht van haar, dan mag dat niet.
Als zij al die tijd een hekel aan jou gehad heeft, maar de reden om je van je functie te ontheffen is dat je functie wordt opgeheven (oid), dan wordt het erg moeilijk om aan te vechten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee volgens mij kan dat niet, maar ik ben geen expert.
In zo'n geval moet je meteen rechtswinkel, of rechtsbijstand erbij halen
anneliez
11 jaar geleden
Als het bedrijf vind dat u niet naar behoren functioneert kan en mag een bedrijf uit een functie ontheffen als de betaling en de arbeidsomschrijving niet aangetast worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de enige reden is dat zij een antipatie tegen je had moet er wel bewezen worden dat zij er reden toe had. Als jullie baas jou ontslagen heeft alleen omdat zij aangaf jou niet te mogen en je baas nam niet de moeite tussen jullie te bemiddelen om tot een oplossing te komen als die vrouw en jij er niet uit kwamen beiden hebben ze er geen recht toe als jij je werkzaamheden naar behoren hebt uitgevoerd. Je kan (als je lid bent ) bij de vakbond je beklag indienen of bij een rechtswinkel. De vraag is dan wel of de sfeer op je werk nog wel zo fijn is als nu als je werkgever verplicht is jou weer aan te nemen in die functie, in de tussentijd zou ik (als ik jou was) wel blijven uitkijken naar een andere baan. Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zomaar niet nee.
Indien zij je functie wil wijzigen zal ze dit door middel van dossier vorming moeten kunnen staven.
Of je behoud van loon hebt doet niet zo veel ter zake. Je kan een arts met behoud van loon niet zomaar toiletjuf maken.