Kan een vader moeder en dochter zomaar uit huis zetten?

Een vader en moeder van een vriendin hebben constant ruzie en de vader dreigt hun nu uit huis te zetten. Kan dat zomaar? Het huis staat op beide ouders hun naam.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (4)

Nee, dan hebben allebei de ouders rechten over het huis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, zoiets gaat altijd via de kantonrechter
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, als die vader daar mee blijft dreigen kan de moeder de politie bellen en dan is de kans groot dat pa ergens anders moet gaan slapen om af te koelen. Nu is het moeilijk om te oordelen over de ruzie van iemand anders, maar over het algemeen wordt bij huiselijk geweld (ook verbaal) degene die het meeste geweld uitvoert, uit het huis gezet tegenwoordig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de vader de enige eigenaar of huurder is wel.