Mag de woningbouw mij een woning weigeren om hun eigen fout?

Ik heb afgelopen februari nadat ik een ruime jaar ingeschreven stond een woning aangeboden gekregen. Een paar maanden later wou ik me weer opnieuw inschrijven, maar blijkbaar stond ik nog gewoon geregistreerd. Dus ik inloggen, en blijkt dus dat - ook al verwijderen ze je normaal gesproken gelijk - alles nog bestond qua gegevens, inclusief mijn zoekduur. Nu een half jaar later blijk ik nog altijd gewoon mijn zoekduur te hebben wat inmiddels al op 2 jaar zit.
Wanneer ik straks reageer op een woning en deze aangeboden krijg, mogen ze die dan aan mij weigeren omdat zij mij nooit hebben uitgeschreven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voorwaarden staat niets in over het weigeren van de woning als zij me niet hebben uitgeschreven, dus dan zouden ze me in theorie niks moeten kunnen maken..

Het beste antwoord

Ze mogen van alles als dat in hun voorwaarden staat en daar zal vooral iets staan over 'onjuiste gegevens en dat je zelf verantwoordelijk bent voor de juiste gegevens' Ook kan het zijn dat dit gewoon klopt, dat weet ik niet, je bent nu doorstromer.

Het kan ook zijn dat ze je inderdaad nog steeds als starter zien en ik denk dat je meer kans hebt op een andere woning als je doorstromer bent (dus je hebt al een huis) dus misschien is dit wel nadelig voor je ipv voordelig want ze zien jou nu als starter toch?

Wat je zou kunnen doen: je belt ze op en vertelt het hele verhaal onder een andere naam (met mobieltje van een ander) en dan hoor je wel hoe de vork in de steel zit en je loopt geen risico dat je een voordeeltje mist. Als je genoeg weet verbreek je gewoon 'per ongeluk' de verbinding en dan handel je zoals het hoort want nogmaals wellicht heeft dit voor jou alleen nadeel.