had wwb uitkering. kreeg nieuwe woonruimte in andere gemeente en vroeg daar uitkering.kon daar door gebreken niet slapen mag gemeente weigeren?

nieuwe woning was niet geschikt om te slapen. sliep dus bij kennis of oude adres. gemeente weigert uitkering omdat ik niet sliep in woning. kan dat zo maar?

Toegevoegd na 20 minuten:
sommige mensen lezen het niet goed.
ik had dus een nieuwe woning met slaapkamer,keuken douche en
toilet. kon er echter niet slapen doordat er nog zware gebreken waren en de verhuurder ondanks sommaties niet overging tot herstel. dus alleen het slapen kon niet in de woning!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Ja

Je hebt namelijk geen volwaardige woning in die gemeente.

Een woning dient een keuken en een slaapgelegenheid te bezitten, keuken mag wel gemeenschappelijk zijn.

Jij geeft duidelijk aan dat je er niet kunt slapen dus ben je ook niet woonachtig daar.

Toegevoegd na 20 uur:
In je aanvulling geef je aan dat je er niet kunt slapen vanwege gebreke van bouwtechnische aard.

Zolang het geen volwaardige woning is waar je ook kunt slapen kan het biet gezien worden als een verblijfplaats en heeft de gemeente het recht om een uitkering te weigeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je bij anderen slaapt ziet de gemeente dit als inwoning, dan heb je idd geen recht op een uitkering.
Je moet dus bij de gemeente bewijzen dat je wel degelijk dit geld nodig hebt omdat je wel kosten maakt.
Het beste kan je in bezwaar gaan, de situatie goed uitleggen, kopie van je inschrijvingsdatum meesturen en dan hopen dat ze coulant willen zijn.
Je kan ook nog een verklaring van de verhuurder vragen, dat het niet bewoonbaar was.