Wat is je nationaliteit als je op vakantie bent geboren?

Wat is je nationaliteit als je ouders beide Nederlands zijn maar voor werk naar Frankrijk verhuisde voor twee jaar, daar gingen ze op vakantie naar Engeland en daar ben je geboren. Door gezondheidsproblemen heb je 2 maanden in een Engels ziekenhuis moeten blijven.
Wat is dan je nationaliteit?

- Ik weet niet goed in welke categorie deze vraag hoort. -

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
12.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Nederlandse geboren Engelse die Frans talig wordt opgevoed?

Antwoorden (9)

Nederlands. Plus eventueel de Engelse, als dat in de Engelse wet zo is bepaald.
13 jaar geleden
Ik denk dat je dan de nationaliteit draagt van het land waar je bent aangegeven plus het nederlandse.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk van de wetten in het land waar je geboren bent maar voor Nederlandse ouders in ieder geval de Nederlandse.
13 jaar geleden
Engels en je bent dan een allochtoon, maar kan wel een Nederlands paspoort hebben. Je bent namelijk een allochtoon als (1 van) je ouders in het buitenland zijn geboren of jijzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt puur van het land ad, in franstalige landen als Frankrijk, Canada etc heb je automatisch de franse nationaliteit als je op dat grondgebied geboren bent. Duitsland en een hoop andere landen kennen dat systeem niet, en krijg je automatisch de nationaliteit van je ouders als je geboren wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe krijg je de nationaliteit van het land waarin je geboren bent. Het is wel eenvoudig om te zetten naar een Nederlandse.

Als je in een vliegtuig wordt geboren dat aan het vliegen is, dan krijg je de nationaliteit van het land waarin de vliegmaatschappij gevestigd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, zolang jouw ouders de nederlandse nationaliteit hebben, ben jij ook nederlander. Alleen het land van aangifte was anders en het moet gemeld worden bij een officiele nederlandse instantie (ambassade ofzo geloof ik).

Mijn man is ook geboren in Rome toen zijn ouders in Theheran woonden. Maar hij is echt gewoon nederlander
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ouders hebben de NL nationaliteit en een kind geboren in Engeland krijgt dus de NL nationaliteit. Daarna kan het kind de Engelse nationaliteit aannemen door zich te laten nationaliseren. Zelfs twee nationaliteiten is mogelijk, maar dat wil Wilders weer niet hebben. Maar ja, zolang Beatrix er twee of misschien wel meer heeft....