In België mag een deel van het loon in natura uitbetaald worden. Is dit dan ook met seks?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K
Cryofiel
14 jaar geleden
Bedoel je dat je een prostituée haar loon in natura betaalt (een paar sportschoenen voor een wip), of bedoel je dat je voor jouw werk geen salarisverhoging krijgt, maar eens per maand met de secretaresse naar bed mag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je bijvoorbeeld je secretaresse € 1800 bruto betaalt, € 1400,00 netto, wettelijk overeengekomen, maar dat je gewoon één maand, uitzonderlijk, niet genoeg geld hebt, maar € 1000,00 kan betalen en de overige € 400,00 netto compenseert met seks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoort het bij de beloning van de secretaresse dat ze sex met jou krijgt? Ge he't nogal un gedaacht van oew eige zeker?
Cryofiel
14 jaar geleden
Als jij een vrouw bent, en je jouw mannelijke secretaresse op die manier betaalt (hij mag sex met jou hebben)  -- is dat dan een vorm van gespreide betaling?   ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel, je bent lekker op dreef.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Cryo,lijkt me meer een geval van gespreide benen.

Het beste antwoord

Wanneer de ene betaalt voor sex en de ander er geld mee verdient/uitspaart is er sprake van prostitutie.
Je moet je afvragen of je dat wilt.
Iets wat (ooit) bedoeld is als uiting van liefde wordt in klinkende munt vertaald en daardoor verlaagd tot handelswaar.
Daarmee verlaag je ook jezelf (je lichaam).
Als je bv. met je huurbaas afspreekt enige malen per huurperiode sex te hebben en daarom minder/geen huur betaalt, is dat sex op commerciele basis.
Dit laatste is als voorbeeld bedoeld maar komt in de praktijk voor.
Betrokkenen moeten zich realiseren dat er verwachtingen kunnen ontstaan of opgewekt worden, een intense sexuele relatie laat immers niemand onberoerd.
Er zijn veel redenen om een dergelijke constuctie niet
te willen.
Het mondt vrijwel altijd uit op een drama als een van de twee zich niet gelukkig gaat voelen onder de afspraak/aanspraak.
Eist de vorderende partij sex als betaling, dan is dat aanzetten tot prostitutie, wat volgens mij in beide landen verboden is.
In sommige Scandinavische landen MAG niet betaald worden voor sex, de betalende is in hoge mate strafbaar omdat deze in de machtspositie verkeert en daarom de verantwoording draagt.
In Nederland is de prositutie weliswaar gelegaliseerd (sinds kort) maar aan strikte regels gebonden om mensenhandel en pooierschap(dwang) uit te bannen.
Je kunt stellen dat de vraag en het antwoord hier en daar uit elkaar liggen , maar het gaat om -een vorm van- prostitutie en ik vind het belangrijk dit duidelijk te maken.
Overigens moet iedereen zelf weten hoe hij/zij haar geld verdient, zolang het maar legaal is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik ben bang dat dit daar niet mee wordt bedoeld! Denk eerder aan goederen of dergelijke...

Toegevoegd na 20 minuten:
Zoals Cryo me hielp: Kapper, stomerij en andere diensten vallen ook onder natura. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, natuurlijk niet. Hiermee wordt bedoeld dat een deel in goederen uitbetaald mag worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat dat wel mogelijk is als beide partijen het daarover eens zijn, ook in nederland.
in de praktijk zie ik dit echter niet als een doorsnee vorm van betaling.
Rieneke1