Ik wil stoppen met mijn opleiding maar krijg toch een diploma moet ik nu terugbetalen?

Beste, mensen

Ik zit momenteel op de opleiding Transport en Logistiek Manager op het MBO niveau 4 in het 2e leerjaar.

Over het algemeen gezien zijn mijn punten bovengemiddeld en ligt het niet aan de punten dat ik wil stoppen maar juist aan de slechte manier van lesgeven en communicatie,dit ligt heel erg complex en wil hier ook niet verder op in gaan.

Ik ontvang nu al vanaf 1 januari 2011 studiefinanciering met OV maar zonder extra leningen.

Ik heb met mijn school overlegt en zij kunnen mij een niveau 2 diploma geven als ik in februari van dit jaar van school ga.

Nu is mijn vraag moet ik nu al mijn studiefinanciering terug gaan betalen of word er iets gecompenseerd doordat ik toch een diploma heb gehaald?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Het is niet zo, dat als je recht hebt op studiefinanciering, je daarmee ook een afspraak maakt dat je je opleiding ook af moet maken. En al helemaal niet als je goede redenen hebt om te stoppen, zoals je schrijft. Daar komt nog bij dat (hoewel dat niet echt belangrijk is) je wel degelijk een opleiding hebt afgemaakt, omdat je een diploma nivo 2 krijgt.

Je hoeft dus niets terug te betalen. Wel moet je ervoor zorgen dat je tijdig doorgeeft aan DUO, dat je gaat stoppen. Mocht je om administratieve redenen toch nog studiefinanciering krijgen, als je al met je studie bent gestopt, dan zul je dat terug moeten betalen.

Maak je dus geen zorgen, en let er alleen op dat je tijdig wijzigingen doorgeeft. Bij twijfel kun je altijd contact opnemen met DUO.
http://www.ib-groep.nl/particulieren/studiefinanciering/sfho/voorwaarden.asp