Ik heb nog een super oud bromfietscertificaat uit 1999, en een oud rijbewijs. Mag ik daarmee op de brommer rijden?

Het bromfietscertificaat dat ik nog heb is zo oud, dat daar niet eens meer afbeeldingen van te vinden zijn.

Ik heb ook een autorijbewijs, dat is nog die oude roze flap. Dus daar staat de bromfiets nog niet bij op. (dit rijbewijs is geldig tot 2016)

Ik kwam er laatst achter dat het oude bromfietscertificaat niet meer geldig is, dat wist ik niet eens :-)

Mag ik nu wel of niet met mijn brommer rijden?

11 jaar geleden
in: Wetgeving
2K

Het beste antwoord

Je bromfietscertificaat is niet meer geldig want deze had je om moeten zetten in 2009 naar rijbewijs AM,maar je mag wel met je rijbewijs B op een brommer rijden want deze is nog geldig las ik in je omschrijving.

Toegevoegd na 21 minuten:
Vrijstelling

Met een geldig Nederlands autorijbewijs (categorie B) of motorrijbewijs (categorie A) is een apart rijbewijs AM niet nodig. Dat auto- of motorrijbewijs moet u wel bij u hebben als u met een bromfiets, snorfiets of brommobiel rijdt.

Als het rijbewijs A of B om medische redenen niet langer geldig is, bestaat de mogelijkheid om in het bezit te blijven of te komen van een rijbewijs AM. Dit rijbewijs geldt ook voor een brommobiel. Informatie hierover geeft de afdeling Burgerzaken van de gemeente.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ja dat rijbewijs is nog geldig, maar de bromfiets staat daar niet bij op. En dat is bij het nieuwe rijbewijs wel zo, dus vandaar mijn verwarring :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat maakt niets uit hoor,als je je rijbewijs moet verlengen dan kun je dit erbij op laten nemen of dat ze het er automatisch al bij zetten.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Dus kort door de bocht, als ik op de brommer rij, en ik word aangehouden voor controle krijg ik geen boete als ik mijn B rijbewijs toon (en me verder gewoon aan de regels heb gehouden)?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt helemaal.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Duidelijk, dankjewel :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan. ;-)
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Niets meer aan toe te voegen :-D