Sta ik in mijn recht met een verkeerd geleverd kozijn?

Ik werk zelf bij een aannemer welke mijn verbouwing heeft gerealiseerd. ik heb naar de leverancier een mail gestuurd met afmetingen, eisen ed. hierin stond HOUTNERF in vermeld. te leverancier stuurt een offerte terug die ondertekend moest worden. hierin stond niets vermeld over houtnerf en mijn baas heeft dit ondertekend en opgestuurd.
Nu zitten we met een kozijn zonder houtnerf. met de tijd willen we de overige kozijnen vervangen MET houtnerf en dit irriteert ons nu al (2 weken oud)

In hoe verre staan wij in ons recht, en wie is de 'schuldige'?
de leverancier, de aannemer of ik?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
2.7K

Antwoorden (3)

Als houtnerf kennelijk een belangrijke eigenschap is, had de offerte niet moeten worden getekend. Nu deze wel getekend is, is het helaas accepteren dat het kozijn geen houtnerf heeft. Wel kun je de leverancier vragen om het terug te nemen waarbij je samen de schade deelt. Het is voor de leverancier ook belangrijk om een goede relatie met jullie aannemersbedrijf te houden.

Dus bellen en kijken of er een compromis gesloten kan worden.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar mijn baas heeft het ondertekend,
paulus811
11 jaar geleden
Ik begrijp niet dat jouw baas offertes ondertekent voor jóuw verbouwing. Had hij niet even met jou moeten overleggen of de offerte inhoudelijk correct was?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat had gemoeten inderdaad..
paulus811
11 jaar geleden
Kun je de leverancier niet bellen en vriendelijk vragen of er een oplossing mogelijk is?
Mijn inziens is de leverancier fout! Immers, u heeft in uw e-mail duidelijk aangegeven "houtnerf". Daarnaast hebt u de koopovereenkomst niet ondertekend. U hebt dus recht op houtnerf! De aannemer en de leverancier moeten hier dus samen uit zien te komen. Uiteindelijk staat de aannemer sterker, want wordt dit niet netjes opgelost, dan zal hij minder/geen zaken meer doen met de leverancier. Laat even weten hoe dit opgelost is.
11 jaar geleden
Dat er in de offerte iets is vermeld over de houtnerf is niet relevant. Je hebt om houtnerf gevraagd en je mag aannemen dat dat ook wordt aangeboden in de offerte; oók als dat niet wordt vermeld!
Het probleem ligt bij de leverancier. Je kan e.e.a. aantonen aan de hand van je aanvraag in combinatie met de offerte.