hallo ik moet woensdag naar de rechtbank want de vader wil de id van onze dochter niet tekenen iemand het zelfde wie weet hoe dit in zijn werk gaat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Ik ga er vanuit dat je samen met je advocaat het volgende gedaan hebt: In die situaties kan aan de rechter vervangende toestemming voor de weigerende ouder gevraagd worden.
Op grond van de Paspoortwet kan aan de rechter een verzoek worden gedaan om de vereiste verklaring van toestemming van de weigerende ouder te vervangen door een verklaring van de rechter. Dit verzoek dient ingediend te worden door de andere gezaghebbende ouder, of op verzoek van de minderjarige zelf als deze de leeftijd van zestien jaren inmiddels heeft bereikt.

Ik heb ook een link toegevoegd waar duidelijk beschreven staat wat je kunt verwachten. succes