Mag je in de VS in een auto met een Nederlands kenteken rondrijden?

Stel, je laat je auto naar de VS verschepen. Laten we ervan uitgaan dat alle papieren in orde zijn. Mag je dan om dat je bijvoorbeeld een half jaar op vakantie naar de VS gaat in een auto met Nederlands kenteken rondrijden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
5.1K

Antwoorden (2)

ik heb wat rond geneusd
maar is eigenlijk niet te vinden ?
Ik denk dat het vergelijkbaar is met een zuidamerikaans kenteken of canadees kentekens ?
Dus in principe zou het mogen, lijkt mij

Maar omdat het eigenlijk niet voorkomt is die info eigenlijk niet erg toegankelijk

Bedenk dat het waarschijnlijk duurder is een Nederlandse auto
te verschepen (zeker een retour verscheping)
dan daar een auto te huren of zelf te kopen voor een bepaalde tijd. (en daarna weer te verkopen)

Kan me voorstellen dat als het om een old timer gaat dat dat waarschijnlijk de enige reden is dat mensen auto met Nederlandse kentekens naar Amerika verschepen en terug voor een of ander show of zoiets ?

Misschien dat je eens kan zoeken naar
oldtimer import vanuit amerika naar EU
misschien weten zij een antwoord op die vraag ?

Verder schijnt je alleen een international rijbewijs te moeten aanvragen voor de staat Massachusetts.
11 jaar geleden
Ja, dat mag, maximaal 1 jaar lang. Zie http://amsterdam.usconsulate.gov/driving.html onder het kopje "Foreign License Plates/Registration Tags Recognized in the United States"

Het is me echter niet duidelijk of het "international distinguishing sign" iets extra's is dat je moet aanschaffen, of dat de aanduiding NL op het kenteken al voldoende is.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt.
Familie van mij heeft een NL-camper in de VS, moet minstens één maal per jaar even de VS uit, mooie gelegenheid voor een uitstapje naar Canada.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het idee dat de politie je toch vaak van de weg zal plukken, omdat ze het kenteken niet kennen en je dan gelijk kunnen controleren ;)
gvrox
11 jaar geleden
Het zal zeker opvallen; buitenlandse kentekens zie je er sowieso niet vaak (buiten de grensregios)