Winkel levert spullen niet. Wat kan ik doen?

ik twee weken geleden spullen besteld op een webshop. Ik heb meteen betaald, de spullen stonden op de webshop op voorraad en de levertijd was maximaal 5 werkdagen. Ik heb ze echter nog steeds niet ontvangen en krijg geen reactie wanneer ik ze contact via de email (telefoon nemen ze niet op). Een ingebrekestelling is volgens mij niet nodig dus kan ik nu stellen dat de leverancier in verzuim is?
En als dat zo is, hoe kan ik dan de spullen alsnog krijgen, dan wel mijn geld terug krijgen? Welke stappen moet ik nemen? Het gaat om een order van ongeveer 100 euro.

Weet jij het antwoord?

/2500

Allereerst is van belang of de webwinkel een keurmerk heeft; bij voorkeur het Thuiswinkel Waarborg. Daar kun je (afhankelijk van het soort keurmerk) in principe met klachten terecht. Goede en betrouwbare keurmerken beschikken ook over een deskundige, onafhankelijke geschillencommissie. In de kleine lettertjes van de algemene voorwaarden van de webshop zullen ongetwijfeld allerlei uitzonderingsclausules staan met betrekking tot de leveringstermijn. Daar zul je dus eerst even naar moeten kijken. Daarnaast is er een wettelijke leveringstermijn van 30 dagen (tenzij in de algemene voorwaarden anders is bepaald): na die tijd kun je, per aangetekende brief, de overeenkomst laten ontbinden en je geld terugvragen (zie bron).

Bronnen:
http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrieven...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100