welke straf staat der op alls je voor de gein 911 beld en een valse melding doet in amerika ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor de "GEIN"?????????????? Daar is geen gein aan.
Als je dat doet ben je niet goed bij je hoofd en dien
je heel lang opgesloten te worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is leuk zeg! En ondertussen gaat er iemand dood. Kicken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"GEIN" ??????

Antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan in Amerika nog wel eens een stuk strenger zijn dan in Nederland.
Want het is namelijk levensgevaarlijk en een misdrijf!
En in Amerika zijn ze nog veel harder op zoek naar terroristen dan in Nederland.

In Nederland geldt dit:

Bij een valse 112-melding zal degene die de valse melding heeft gedaan, worden opgespoord. Dat kan, omdat alle gegevens van (mobiele) telefoons opgevraagd kunnen worden. Als je een valse melding doet (dit betekent: zeggen dat er iets gebeurt, wat niet waar is), of misbruik maakt van 112 (alleen bellen en de verbinding verbreken of lachen, schreeuwen, schelden, etc.), dan pleeg je een misdrijf. Dat wil zeggen dat het als een zwaar vergrijp wordt gezien.

De straf voor een valse 112 melding

Als je wordt gepakt, zul je een straf krijgen, variërend van taakstraf tot gevangenisstraf! Het doen van een valse melding of het plegen van 112-misbruik is levensgevaarlijk! Bedenk dat er altijd mensen zijn die écht hulp nodig hebben, omdat ze een hartstilstand hebben, hun huis in brand staat, of worden overvallen. Je moet er niet aan denken dat deze mensen 112 niet kunnen bereiken, omdat iemand anders een grap uithaalt.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/90721-onnodig-112-bellen-strafbaar.html

Zij kunnen hiervoor gestraft worden met een maximale gevangenisstraf van drie maanden of met een geldboete van maximaal 6700 euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je verteld over NL maar het gaat over de VS.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jaaaaaaaaaaaa
en ik begin te zeggen dat dat in Amerika nog veel
strenger is.............
Het alarmnummer 911 in Amerika (112 in Europa) is geen geinlijn. Je moet beseffen dat ook valse meldingen de inzet betekent van reddingspersoneel dat op dat moment vergeefs voor iets uitrukt omdat men geen risico neemt en zij dan niet voor echte zaken ingezet kunnen worden.

In Amerika staan, evenals in Europa, hoge boetes tot celstraffen op het (herhaaldelijk) misbruiken van het alarmnummer.
Vooropgesteld dat men de misbruiker kan traceren.

Alarmcentrales krijgen altijd het telefoonnummer te zien van de beller, ook als deze anoniem tracht te bellen. Dit nummer wordt bij het dossier dat van de melding gemaakt wordt, opgeslagen. Ook wordt het gesprek opgenomen, en voor stemanalyse gebruikt.
Hiermee kan, ook achteraf, uitgezocht worden als het een valse melding betreft, wie de dader is.

Meldingen aan alarmnummers die gedaan worden vanuit openbare telefooncellen worden ook herkend maar de alarmcentralist zal naast de gevraagde hulp ook de politie informeren over de herkomst van de melding.
Deze gaat dan direct naar de gemelde telefooncel terwijl de centralist zal proberen de melder zolang mogelijk om informatie over de melding van de melder te vragen.
De hoop is dan dat de melder al bellend door de politie wordt aangetroffen waarna deze de melding verder kan verifiëren met de bellende melder. Mocht het 'n misplaatste grap zijn dan is de grappenmaker er meteen bij.
Veel valse meldingen worden gedaan vanuit openbare telefooncellen dus vandaar.
Om die zelfde reden is het niet mogelijk om via Skype of andere IP telefoon aanbieders alarmnummers te bellen.

Het "grappen" maken met alarmnummers is geen gein.
Je moet blij zijn dat deze hoogstaande service bestaat waaraan heel veel mensen hun leven danken.
Morgen kan jij je leven danken aan 112 /911 !