wat gebeurd er als je je meld bij de politie ?

iemand heeft aangifte gedaan tegen mij wegens bedreiging en nu wil ik mezelf melden bij het politiebureau maar wat gebeurd er dan houden ze je dan gelijk vast ?

Toegevoegd na 2 uur:
het gaat trouwens om verbale bedreiging en het tegen voorwerpen aantrappen alleen de persoon die aangifte heeft gedaan is begeleiding van ribw wat valt onder hulpverleners en daar is de politie volgens mij strenger in als wanneer het een burger betreft

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Het beste antwoord

Normaal gesproken word je schriftelijk uitgenodigd op het bureau om verhaal te doen, als iemand aangifte tegen jou heeft gedaan. (bron: even de politie gebeld op 0900-8844...) Maar als de aangifte volgens jou onterecht is (het klinkt alsof je dat bedoelt) dan kun je jezelf zeker melden op het bureau om jouw verhaal zelf te komen doen. Sterker nog, als je dan geloofwaardig overkomt en gewoon netjes uitlegt wat er aan de hand is, kan dat voor jou pleiten.

Als de politie je wil arresteren komen ze je vanzelf halen... :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee. Ze horen je eerst. Afhankelijk daarvan doen ze iets. Als jij je als een agressief mannetje gedraagt die zich niet in de hand lijkt te hebben en bedreigingen uit, dan moet je wellicht een nachtje afkoelen.
Maar een stevig / goed gesprek en het maken van afspraken komt eerst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Afhankelijk van de ernst van de bedreiging kunnen ze je aanhouden. Als het alleen om woorden gaat hoef je je geen zorge te maken.
Als er is gedreigd met een vuurwapen oid, houden ze je wel vast om een onderzoek in te stellen. Ze gaan dan een huiszoeking doen en dat soort dingen.

Dus het hangt echt van de bedreiging zelf af en het verhaal van "het slachtoffer".

Toegevoegd na 5 minuten:
Als je niet komt opdagen bij de politie of je "vlucht" door je telefoon niet op te pakken oid, lijkt het voor de politie alleen maar verdachter en gaan dan meer geloven in het verhaal van de aanklager (het slachtoffer) Dit kan in jou nadeel zijn, dus mijn advies is om je zo snel mogelijk te melden. Kan je een hoop problemen scelen ;)

Toegevoegd na 6 minuten:
Die bron is geen bron natuurlijk :p had het in het verkeerde vakje getypt ;)