Als een webshop de optie niet biedt om een pakket direct bij een postkantoor of Kiala punt af te leveren is er dan een manier om dit toch te regelen?

Mijn ervaringen met PostNL zijn de laatste tijd zeer slecht en wanneer ik niet thuis ben levert de postbode de pakketjes altijd af bij buren wat ik niet wil omdat ik mijn buren daar niet steeds mee lastig wil vallen. Nu zou het voor mij véél handiger zijn als pakketjes naar een postkantoor doorgestuurd kunnen worden maar bij mijn postbode is het (zelfs met aangetekende post zoals bankpassjes) altijd het zelfde probleem en ligt steeds alles bij de buren.
Klachten over de bezorging nemen ze niet eens aan en ik zou daarom graag een manier weten hoe je pakketjes voortaan direct naar een postkantoor kan laten sturen.
Als iemand weet hoe dit moet lees ik het graag.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
ItisILeClerc
11 jaar geleden
Heel herkenbaar. PostNL heeft een slechte reputatie wat dat betreft. Het staat zelfs in hun voorwaarden dat ze spullen op het verkeerde adres (de buren) zullen bezorgen als er niemand open doet. Ik heb het 'opgelost' door een sticker ("Geen pakketjes bij de buren afleveren!") op de deur te plakken. Maar dan nog kun je het niet direct bij het postkantoor afhalen en staan ze erop om het de volgende dag opnieuw te bezorgen, met uiteraard hetzelfde resultaat. Zucht.

Het beste antwoord

Met het postkantoor heb ik ook al problemen gehad, of bij de buren, of een kaartje en dan moet u het toch zelf afhalen, komt daarbij dat ze geen enkele verantwoordelijkheid nemen bij evt beschadiging.
Ik doe nu alles via Kiala, eenvoudig en zeker, daarbij kan u steeds de status van de verzending online zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik benader tegenwoordig ook actief de verzenders om dit te regelen. Alleen met aankopen via Ebay vanuit het buitenland blijft dit erg lastig.

Andere antwoorden (2)

Je zou het kunne proberen om het bij desbetreffende winkel te regelen als u een bestelling heeft. Het wil ook wel eens gevraagd worden als er een bestelling geplaatst wordt.
En anders denk ik niet dat dat mogelijk is. PostNL is een lastig, weinig meewerkend bedrijf. Ik heb ook al zulke problemen gehad en mij lukte het ook niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In principe is de verzendende partij degene die moet vertellen hoe het bezorgt moet worden. Dat lijkt me dan ook de eerste partij waarmee je zou moeten proberen een afspraak te maken.

Probeer in tweede instantie in contact te komen met de bezorger die jouw huis in zijn rit heeft. Als het van een ander bedrijf is dan TNT is dan kan je daar vaak een afspraak mee maken.

Bedenk echter wel dat deze mensen betaald krijgen per succesvol afgeleverd pakket. Een pakket naar het postkantoor krijgen ze niet betaald maar moeten ze wel voor werken. Een pakket bij jou (in een schuurtje/box waar ze de sleutel van hebben) of bij de buren krijgen ze wel voor betaald.