zijn er nog advocaten die je belangen willen behartigen zonder kosten?

er zijn diverse geschillen met een woningcorporatie die beloften niet nakomen. Een geschillencommissie werkt niet in het voordeel van de huurder

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Pieter2011
11 jaar geleden
Je kunt ervan op aan dat dit soort geschillencommissies onafhankelijk zijn. De helft van de leden bestaat uit vertegenwoordigers namens de verhuurders, de andere helft namens de huurders. Er is een onafhankelijk voorzitter, meestal jurist. Ik denk dat het belangrijk is om eens goed de uitspraak van de commissie te bestuderen. Alternatief is dat je namens de betrokken bewoners contact opneemt met de Rijdende Rechter!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En waarom zou een advocaat gaan werken,
zonder betaald te krijgen?

Het beste antwoord

Nee, die zijn er niet.

Er geldt wel voor mensen met een laag inkomen dat zij een toevoeging krijgen om zo de advocaatkosten te kunnen betalen. Het startpunt is het juridisch loket, die zal u doorverwijzen naar advocaten die onder toevoeging werken.

Kwalificeert u niet voor de toevoeging dan kunt u de portemonnee trekken. Eventueel kan u ook besluiten om het geschil zonder advocaat aan de rechter voor te leggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het voor de rechter komt zijn dar toch ook kosten aan verbonden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, de dagvaardingskosten, de griffierechten, en als vraagsteller in het ongelijk gesteld wordt vaak ook de proceskosten van de tegenpartij. De griffierechten zijn inkomensafhankelijk. De andere zaken zijn dat niet, maar die kosten worden ook gemaakt als een 'gratis' advocaat naar de rechtbank gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat bedoelde ik,maar ik heb de indruk dat het voor vraagsteller allemaal gratis moet zijn en dit bestaat niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, idd, voor niks gaat de zon op. Iedereen wil een boterham verdienen. Misschien wordt er in sommige zaken nog op no-cure-no-pay basis gewerkt, maar dat lijkt me hier ook niet logisch...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@JanLast: advocaten mógen in Nederland van de Orde van Advocaten niet eens werken op "no cure no pay" basis. Er zijn wel letselschade bureaus die dat met een vreemde constructie toch doen, maar een echte advocaat mag dat niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, kun je nagaan ;-)

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat je dan bij de Gebroeders Anker aan het goede adres bent. Ze hebben Robert M. ook pro deo verdedigd, alsmede 80% van hun zaken.
escape