Kan de 'bioscoopschutter' ook de doodstraf krijgen?

Kan de man die 24 mensen vermoorde in Denver ook levenslang krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

De staat waarin hij zijn daad begaan heeft (Colorado) heeft nog steeds de doodstraf.
Sinds 1976 is er tot nu toe maar één persoon geëxecuteerd. Dus heel actief zijn ze er niet in.

Aangezien de dader al een tijd bij de psychiater liep lijkt de kans me reëel dat hij ontoerekeningsvatbaar wordt verklaard en de doodstraf ontloopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het waren er geen 24. Hij kan de doodstraf krijgen, tenzij hij ontoerekeningsvatbaar wordt verklaard (die kans is reëel aanwezig nu ik zojuist op nu.nl lees dat psychiaters de universiteit hadden gewaarschuwd).