Waar kan ik meldden dat iemand ter onrechte kinderopvangtoeslag ontvang?

Ik ben werkzaam als gastouder en kort geleden heb ik te maken gehad met een ouder die de kinderopvangtoeslag wel ontving, maar de kinderopvang (mij dus) er niet mee betaalde. We zijn inmiddels 6 maanden en 4000 euro schuld verder. De Kinderopvang heb ik gestopt, maar nu hoorde ik via via dat deze ouder dit vaker heeft geddan. Ik weet zeker dat deze ouder nu naar een andere gastouder of kinderopvang zal gaan en weer voor enkele maanden opvang zal afnemen. Kan ik dit niet aangeven bij de belastingdienst? Of bestaat er zoiets als een zwartelijst voor wanbetalers in de kinderopvang?
Wil anderen behoeden van wat mij is overkomen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Pieter2011
11 jaar geleden
Misselijk, dat soort types!

Het beste antwoord

Het heeft geen nut om dit bij de belastingdienst aan te geven, het beste is via meld fraude anoniem, 0800 07000