Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik ben 17 jaar, zit in middenbasicschool 1 jaar woon ik hier. ik vind het niet goed dat ik met stepvader samen woont, kan ik zelf een kamer huren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
663

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ga eens praten met je huisarts, als die vindt dat jij een gegronde reden hebt om uit huis te gaan, vertelt hij je wel met wie je contact op moet nemen om begeleid op kamers te gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt zelf een kamer huren, maar absoluut alleen met toestemming van 1 van je ouders of voogd omdat je minder jarig bent en je ouders of ouder met het gezag verantwoordelijk is voor jou, ook financieel.
Als je echt heel erg in de problemen zit en er een crisis dreigt kun je beter eerst met je huisarts overleggen en vragen om hulp, bv bij een Ggz, want als er meer vervelende dingen aan de hand zijn, en je ouders je niet kunnen steunen en helpen bij het opgezegd wonen, is begeleiding van professionals wel aan te raden. Er bestaat ook iets van kamer training/ begeleid wonen.
Weglopen voor problemen zal vaak niet DE oplossing zijn.
Sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding