Kan ik een auto laten schorsen voor een onbepaalde tijd?

Ik ben van plan om een auto te kopen, maar ik ben nog niet in het bezit van een rijbewijs. Het is de bedoeling om de auto zelf uit te gaan bouwen en stylen over een periode van een jaar of 2-3. Maar nu lees in op de site van de RDW dat de schorsing maar voor een bepaalde periode is. Kan ik de auto dan ook uit laten schrijven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K

Antwoorden (1)

Rechtstreeks van de site van het RDW:

Langer dan een jaar schorsen
Wilt u uw voertuig langer dan 1 jaar schorsen, dan kunt u de bestaande schorsing vanaf 6 weken vóór de einddatum met 1 jaar verlengen. Hierbij geldt dat de nieuwe einddatum gelijk is aan de einddatum van de oude schorsing, plus één jaar.
U ontvangt van de RDW een tenaamstellingsbewijs (deel 1B) met daarop de nieuwe einddatum. Het oude Tenaamstellingsbewijs moet u na ontvangst van het nieuwe bewijs vernietigen. Via het post- of TNT-kantoor is het niet mogelijk om de schorsing vóór de einddatum te verlengen.

De kosten daarvan zijn € 23,90.