Als je overlijd in het buitenland. En je moet terug naar nederland ga je dan mee terug in een passagiers vliegtuig?

Dus gewoon met een KLM bvb terug naar Holland. Of is er een speciale vlucht voor.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Even wat duidelijkheid...
De overledene kan met elk vliegtuig mee, onderin de laadruimte.
Hij /zij wordt eerst gebalsemd, zodat het lichaam goed blijft.
Komt in een kist met een zinken binnenkist (zonder koeling)
Mag en moet open gemaakt worden omdat de zinken kist er weer uit moet.
De familie kan de overledene gewoon zien.
Natuurlijk wordt dat soms afgeraden als hij/zij niet meer toonbaar is, maar als de familie toch wilt kijken dan worden ze voorbereid wat ze te zien krijgen en kunnen dus kijken/afscheid nemen..

Toegevoegd na 8 minuten:
O, ja, de zinken kist moet eruit omdat hij niet vergaat in de grond en ook niet in de oven mag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je gaat gewoon terug met een normale passagiersvlucht.

Toegevoegd na 17 uur:
Voor de duidelijkheid in het ruim van het vliegtuig. Niet op een stoel.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onlangs heeft er iemand schadevergoeding gekregen omdat ze urenlang naast een overledene moest zitten. Dat is natuurlijk niet gebruikelijk maar het kon niet anders omdat die persoon tijdens de vlucht overleed. Die associatie krijg ik bij dit antwoord, hoewel dat ws. niet de bedoeling was. Er mag best nog een zinnetje bij over het vrachtruim of iets van die strekking. Dan is een min echt neit nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ook ik snap de minnen niet. +
ronron1212
11 jaar geleden
Het is ook schrikken he dat er in een normale passagiersvlucht in het ruim een kist met een dode kan zitten.
Het is dan maar net wat het beste uitkomt. Kan zijn dat je mee gaat in het vrachtruim van een passagiersvliegtuig en anders in een cargovliegtuig. Er zijn geen speciale vluchten voor overledenen.

Je komt dan in een speciale kist te liggen met koeling.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Als je overlijd in het buitenland .
Dan gaat de kist met de overledene in de bagageruimte van het vliegtuig .
Maar de kist wordt helemaal verzegeld en kan en mag niet meer geopend worden in nederland .

Toegevoegd na 2 minuten:
Of de kist gaat ook mee terug in een vrachtvliegtuig .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom kan en mag dat niet meer?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ken iemand die al jaren is bezig geweest via de officiele weg om de kist van zijn overleden broer te mogen openen .
Omdat het vermoeden groot is dat er iemand anders in ligt .
En het ging nog om een bekende voetballer die toen is omgekomen met de ramp in suriname [ suriprofs ]
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja goed zo .
En nog bedankt voor jou moeite .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk ook dat er iets anders aan de hand was hier, dit is geen wet van meden of perzen....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog bedankt voor het vragen !
Een persoon in suriname moest hen identificeren maar kende hem maar oppervlakkig !
En die persoon had een gouden tand in zijn mond terwijl andy helemaal geen gouden tand had .
Maar nu ligt er een wildvreemde naast zijn moeder begraven . die ook bij die ramp omkwam .
Dit werpt inderdaad weer een heel ander zicht op die vreemde zaak .
Nogmaals bedankt .