Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Krijg je een boete als je dit zegt bij een controle of je je ID bij hebt van de politie?

Als de politie naar je toe komt, je geeft je ID, en dan vragen ze je naam om te controleren. Al zeg je dan:"jody bernal, nee grapje, ik heet (naam)". Krijg je dan een boete? Ik vind het niet echt beledigend klinken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
784

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit zal veelal liggen aan de omstandigheden en waarom ze je ID controleren.
Als er al een rotstemming hangt of jij bent al lastig of vervelend zou het kunnen dat je een boete krijgt.
In normale omstandigheden en als je het een beetje lollig weet te brengen zullen ze echt de humor er wel van in zien.
Het heeft sowieso niet met belediging te maken dus daar kan je geen boete voor krijgen.
Ook ik zie er niet echt de humor van in maar ik zou je geen boete geven. Hooguit zeggen dat je kinderachtig bezig bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee krijg je geen boete, ze kunnen best tegen een grapje, wat je een grapje noemt trouwens. Maar ok.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Zelf een beetje raar om te vragen naar je naam met een id van je in hun handen. Echter zou ik het niet zomaar doen omdat ze dan eventueel ook weer moeilijk kunnen gaan doen. Sommige hebben namelijk geen gevoel voor humor of zijn (zoals bij elk mens kan gebeuren) chagrijnig.

Gewoon je naam zeggen en verder gaan is beter voor alle partijen.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Ja, ze mogen je daar een boete voor geven, want je geeft verkeerde informatie op. Ze zullen dit waarschijnlijk niet meteen doen, maar het kan wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding