Ja. Een wees heeft geen ouders meer, en er zijn kinderen die in die situatie zitten. In de regel is het zo dat deze bij familie gaan wonen, al dan niet geadopteerd.
Kinderen die geen familie hebben komen bij jeugdzorg en gaan naar een pleeggezin. Als pleeggezin kun je er werk van maken via jeugdzorg en de raad voor de kinderbescherming en het kind officieel adopteren.

Er zijn in nl geen weeshuizen waar je een kind kan uitzoeken. Op die manier kun je dus geen wees adopteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja. Je moet dan wel voor onderzoek naar de Raad voor de Kinderbescherming om te laten nagaan of de staat vind dat je aan alle voorwaarden voldoet om een kind of dat specifieke kind op te voeden en te verzorgen. Maar het kan.