Is radio maken op de website van radionomy geheel legaal? En kan je alle muziek zomaar draaien?

op www.radionomy.com kan je gratis radio maken. Maar mag je gewoon alle muziek die je maar wilt doen? en mag je doen wat je wilt. Bijvoorbeeld net zo muziek draaien als Skyradio draait? Ik vraag dit omdat je voor een Internetradio normaal gesproken moet betalen? Mag je alleen muziek daar draaien. Of mag je ook zelf wat zeggen. Zoals in een echte radiostation?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Nee. Op de FAQ staat dat je in Nederland zelf de rechten van je station met de BUMA moet gaan regelen. Daarmee leggen ze de verantwoordelijk daarvoor geheel bij jou (bij de gebruiker, dus).
Lees verder op:
escape