Zijn pepperspray en een taser beide illegaal?

Wat zou de staf zijn als je hem gebruikt/ op zak hebt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
13.5K

Het beste antwoord

Pepperspray kan je in Duitsland bij tankstations legaal kopen, maar in Nederland mag je het, zijnde een wapen, niet bij je dragen of gebruiken. Tasers zijn natuurlijk ook foute boel en stel je voor dat halverwege de rollen omgedraaid worden!
In plaats van pepperspray schijnt haarlak in een klein busje ook prima te voldoen.
Een spuitbus verf trouwens ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zonder vergunning zijn deze inderdaad illegaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.mcgi?851&all=1

http://home.zonnet.nl/acdvloenen/pages/hulpmiddelen.html

Beiden zijn illegaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen een taser is illegaal,..
pepperspray niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Genoemd zoals op de site van de rijksoverheid. Pepperspray is ten alle tijden verboden net zoals een tasser. Dit kan bestraft worden met een straf door de rechter opgelegd.