Hoe weet ik waar een vriend van mij vast zit in België?

Een vriend van mij is geresteerd in België. Hoe kan ik er achter komen waar hij vast zit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Arrestanten mogen meestal 1 telefoontje plegen. Als je belangrijk genoeg bent voor hem, zal hij jou bellen en dan weet je het. Probeer het anders via een familielid van die vriend erachter te komen waar hij zit.
11 jaar geleden
Als je vriend ouder is dan 18 jaar, zullen er geen mededelingen worden gedaan over zijn verblijfplaats, i.v.m. de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Wel kan de gedetineerde zelf vrienden en familie inlichten waar hij in bewaring is gesteld. Dit werkt in Nederland zo, in België is dat niet anders.