Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Curator van een bedrijf dat faillet is vraagt om een betalingsbewijs van 2 jaar terug en dreigt met incasso.Moet ik die nog kunnen aantonen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
666

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, die had je moeten bewaren:

http://www.1001tips.be/lifestyle/juridische-rubrieken/hoe-lang-moeten-officiele-documenten-bewaard-worden.asp

Alle betalingsbewijzen van bedrijven etc moeten 7-10 jaar bewaard worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
En dus ja: die moet je kunnen aantonen. Aan de andere kant moet het failliete bedrijf ook maar bewijzen dat ze het wel of niet betaalt hebben maar jij had het dus moeten bewaren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste pelle je moet een duidelijk onderscheid maken in het Belgisch en Nederlands recht, in Nederland is men slechts 5 jaar verplicht om financiële papieren te bewaren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan nog, in ieder geval meer dan 2 jaar!

Andere antwoorden (3)

Als je dat bewijs nog hebt, zou ik het gewoon even laten zien. Kan je een hoop problemen schelen. Als je het bewijs niet meer hebt, en hebt daar iets gekocht op naam, dan zul je dat moeten betalen ben ik bang. Als je zeker weet dat je daar nooit niets gekocht hebt en dus geen bewijs kan hebben, hoef je niets te vrezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je via bank of giro hebt betaald, is het ook voldoende hiervan een afschrift te overleggen. Een betalingsbewijs is niet precies gelijk een een bewijs dat er betaald is. Maar wel voldoende.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt eraan of jij ook een bedrijf bent of gewoon particulier volgens mij
Want thuis bewaar ik ook geen 2 jaar bonnetjes tenzij het voor de garantie is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding