Mag een ijscowagen melodietjes afspelen?

Vroeger had de ijscowagen nog een gezellige bel. Nu hebben ze van die zeer overheersende melodietjes, zodat je hem al van 5 straten ver aan kunt horen komen.
Ik vroeg me af of dat wel mag. Men mag immers ook geen meertonige claxon of hoorn op de auto hebben zitten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
4.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier heeft de ijscokar nog steeds een ouderwetse bel. Maar die hoor je ook 5 straten verder nog.

Het beste antwoord

Helaas heeft ook de ijscoman een maasje in de wet gevonden.

Straatventers mogen ter kennisgeving van aanwezigheid een belsignaal geven, dit is wettelijk al eeuwen geleden zo vastgelegd.

Echter wisten ze destijds nog niet dat de techniek zover zou vorderen dat die ijscoman een elektronisch belgeluidje kan laten horen dat straten verder gehoord wordt, dat het een melodietje is geworden moeten we er helaas bij nemen, in die wet staat namelijk niet dat het een ééntonig belgeluid moet zijn.