Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

moet je grieffierechten betalen als je niet op de zitting verschijnt??

Toegevoegd na 1 minuut:
Griffierechten
Als u een procedure begint bij de sector civiel van een rechtbank moet u (als eiser of verzoeker) daarvoor griffierecht betalen. Ook als u gedaagde of verweerder bent moet u griffierecht betalen als u in het geding verschijnt. uit dit stuk begrijp ik dat het niet zo is

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
712

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja.

Griffierecht heeft niets te maken met aanwezigheid maar de behandeling van het geschil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als u in het geding verschijnt. hoe verklaart u dit zinnetje dan..staat er niet voor niets daar..neem ik aan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@hondafan Nee, het staat er niets voor niets. Het geeft aan dat je de griffierechten betaald moet hebben om je te kunnen verweren. Als je je niet verweerd dan volgt meestal een verstekvonnis. Dan worden 'jouw' griffierechten alsnog in rekening gebracht bij de eisende partij, die ze vervolgens weer op jou kan verhalen. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In geding verschijnt men al zodra men een zaak aanspant of men zich verweert.
Ik lees:
"Als u een procedure begint bij de sector civiel van een rechtbank moet u (als eiser of verzoeker) daarvoor griffierecht betalen."
Dus als eiser of verzoeker moet je altijd betalen, punt.

En ik lees:
"Ook als u gedaagde of verweerder bent moet u griffierecht betalen als u in het geding verschijnt. "
Dus als je gedaagd bent, maar niet verschijnt, hoef je niet te betalen.

Lijkt vrij duidelijk toch?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding