Mag de politie mij bekeuren als ze geen keuringsbewijs bij hebben van het apparaatje dat mijn ramen meet op lichtdoorlatendheid? Dat het geeikt is?

Ze moeten toch kunnen aantonen dat het apparaatje correct is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Bij mijn weten mogen ze je gewoon bekeuren. Echter als je reden hebt om aan te nemen dat het apparaatje niet juist heeft gefunctioneert, mag je bezwaar maken tegen de boete.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De politie hoeft dit rapport niet bij te hebben. Wel moet het apparaatje geijkt zijn en mag je het ijkingsrapport opvragen. Mocht je bij een geijkte meter op een andere waarde uitkomen zou ik zeker bezwaar maken. Wie er in dat geval aan het langste eind trekt is moeilijk te zeggen.

Ze hoeven het dus niet bij te hebben maar je mag het wel opvragen