Als je identiteitskaarten en dergelijke bij een inbraak gestolen worden, krijg je dit dan ook vergoed via de inboedelverzekering?

Afgelopen nacht is er bij ons ingebroken. Onder andere identiteitskaarten en rijbewijzen zijn meegenomen. Nu heb ik uiteraard de schade gemeld, maar bij het callcenter van de verzekering wisten ze mij niets anders te vertellen dan dat het aan de expert is om te beoordelen of dit ook vergoed wordt, samen met de boete die je aan de gemeente moet betalen wanneer je nieuwe rijbewijzen en paspoorten aanvraagt.

Nu heb ik al een beetje gezocht en ik kom er niet helemaal uit. Heeft hier iemand helaas deze nare ervaring al eens meegemaakt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Ik heb het niet meegemaakt, maar ik wil je wel even sterkte wensen. Het lijkt me een walgelijk idee dat er gewoon mensen in jouw huis rondlopen die je niet hebt uitgenodigd. Je eigen veilige zone zal ik maar zeggen. Bah! Ik hoop dat je niet zelf in bed lag op dat moment maar dat je ergens anders was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas...ik heb ze zelfs min of meer onbedoeld weggejaagd. Ik kwam naar beneden, en dat is een aparte gewaarwording als je ziet dat je verlichting brandt en alle deuren open staan....Thnx voor je support!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook van mij heel veel sterkte gewenst met deze afschuwelijke ervaring!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thnx hjmch!

Het beste antwoord

Dat hangt van de verzekering af.

Zowel van de maatschappij als van de soort inboedelverzekering en van de hoogte van het verzekerd bedrag.
Kijk in de kleine letters van je polis.

Het is aan de expert is om te beoordelen of dit ook vergoed wordt, samen met de boete die je aan de gemeente moet betalen wanneer je nieuwe rijbewijzen en paspoorten aanvraagt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Edraket
12 jaar geleden
De expert wordt ingeschakeld door de verzekeringsmaatschappij. Wiens brood men eet.......... Hij heeft er dus belang bij dat het uit te keren bedrag zo laag mogelijk is. Anders vraagt de maatschappij hem de volgende keer niet meer. Als u van mening bent dat deze bedragen vergoed dienen te worden door de verzekeringsmaatschappij dan moet u niet akkoord gaan met het rapport van de expert als dat niet expliciet wordt genoemd. Dat de maatschappij maar aantoont middels hun algemene voorwaarden, dat ze deze bedragen niet hoeven uit te keren.