Waarom draagt de marechaussee op Schiphol gewoon een spijkerbroek met sneakers? Zie bron.

http://www.nu.nl/binnenland/2739579/bommelder-aangehouden-schiphol.html#slideshow-/slideshow/1888073/popup.html

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ziet er inderdaad niet heel overtuigend uit.
bamibal
12 jaar geleden
Ach, met een gun tegen je hoofd, hoeft de broek niet echt overtuigend te zijn.

Het beste antwoord

Dit ging om een arrestatieteam van de marechaussee. Want er lopen véél marechaussee-medewerkers wél in uniform, maar om de veiligheid van de luchthaven zo groot mogelijk te laten zijn, lopen er ook véél mensen rond in burger. In een uniform val je nou eenmaal op, en soms is onopvallende beveiliging véél doelmatiger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Ze dragen allemaal wel hetzelfde overhemd onder hun kogelwerend vest. Dus echt "in burger" is het volgens mij niet.