de bestuurder van een personenauto en volwassen passagier dragen allebei geen gordel klopt het dat de bestuurder voor allebei de boete moet betalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Boete bij niet dragen gordel

U kunt een boete krijgen als u geen gordel draagt. Vervoert u een kind tot 12 jaar niet volgens de regels, dan is de boete voor u. Oudere kinderen krijgen zelf de bekeuring als zij de autogordel niet gebruiken. De geldende boetes vindt u in de Boetebase van het Openbaar Ministerie (OM).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, als de medepassagier volwassen is, is hij/zij zelf verantwoordelijk. Ieder kent de regels en moet ze navolgen zoniet zelfde betalen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, behalve als die passagier een kind is of niet zelf kan beslissen of het moet of kan zoals geestelijk gehandicapten of Dementerenden.

Toegevoegd na 57 seconden:
moderators, dit is een aanvulling op andere antwoorden!