Mag een postadres ook dienen als inschrijfadres ?

Als je geen verblijfplaats meer hebt bijvoorbeeld door omstandigheden uit huis gezet en uitgeschreven,dan kun je een postadres nemen voor je post maar mag dit ook dienen als inschrijfadres ?
Je bent in NL verplicht om ergens ingeschreven te staan maar hoe zijn die regels nu ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K

Antwoorden (1)

Met een postadres kun je je inschrijven in de gemeentelijke basisadministratie.
Het moet wel gaan om een echt adres, een postbus wordt niet geaccepteerd.
Er zijn bedrijven die tegen betaling postadressen 'verhuren', als je zoiets nodig hebt omdat je niet bij een vriend of familie ingeschreven kunt worden (wegens juridische consequenties bijvoorbeeld), dan kun je zoiets overwegen. Oriënteer je dan wel goed op de prijzen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar staat precies hetzelfde: een feitelijk adres, geen postbusadres.