Vriendin wil zich inschrijven op mijn koopwoning. Wat zijn hier de consequenties van?

Ik had een vraag.
Mijn vriendin woont op dit moment nog bij haar ouders.
Maar ze wil zich nu inschrijven bij mij, omdat ze hier ondertussen vaker is dan thuis. Wat zijn hiervan de consequenties?.
Ik heb een koopwoning.
En stel nou dat we toch uit elkaar zouden gaan(ik ga er natuurlijk niet vanuit) kan ze dan weer uitgeschreven worden?
Of zitten er daar ook weer adertjes onder het gras?

Alvast Bedankt!,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.4K

Antwoorden (4)

Spreek met haar af dat ze alleen inwonend is... En dus geen aanspraak maakt op de woning mochten jullie uit elkaar gaan.
Misschien even langs de notaris om het vast te leggen. Later kunnen jullie dit altijd weer aanpassen.
Voor de rest je krijgt te maken met hogere geneente belastingen... Gwl gaat ook omhoog. Dat was het wel.
En gaat het uit dan laat zij zich weer uitschrijven. En dan is alles zoals het nu is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hogere gemeentw belasting ? Waarom dat ? Alle gemeenten ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ipv van een 1 persoons huishouding, ga je een meerpersoons huishouden voeren. Dus je maakt meer gebruik van het riool en hebt meer huisvuil.
Dan moet meer gemeente belasting betalen... Dat is alle gemeentes zo...
Een belangrijke consequentie kan de zorgtoeslag zijn. Als jullie op 1 adres gedurende langer dan een half jaar staan ingeschreven ben je verplicht toeslagpartners van elkaar.
Je moet de wijziging doorgeven aan de Belastingdienst.
Zorgtoeslag 2012: inkomensgrenzen zijn voor een alleenstaande
€ 35.059 (alleenstaande) en € 51.691 (toeslagpartners)
Je kan op www.toeslagen.nl een proefberekening maken: oude situatie en nieuwe situatie.
fisbel
12 jaar geleden
Even goed informeren krijg je haar er wel uit als jij dat wil als ze langer als een jaar staat ingeschreven is dat een probleem en als jij je woning wil verkopen en zij gaat er niet mee akkoord heb je een probleem effe goed navragen bij de gemeente
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Langste zin ooit op gv... Als je nu punt en komma had gebruikt was je antw een stuk duidelijker.
Wat kan, als het mag van je hypotheekverstrekker/bank, is verhuur haar een kamer. Laat haar per bank huur betalen, zodat je bewijs hebt. Dit heeft wel fiscale gevolgen, maar dat moet je eerste uitzoeken.