Waarom is er bij de overgang van 120/130 km naar 100km op de snelweg geen overgangstraject van bv110km? Officieel moet ik nu keihard op de rem trappen

Een uitrijtraject van 110 km p/u over b.v. 1-1.5 km is m.i. beter voor de veiligheid en beter voor de doorstroming...

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je bij de overgang naar een lagere max. snelheid op de rem trapt, ben je natuurlijk gevaarlijk bezig. Als je gewoon het gas loslaat, is je snelheid snel genoeg aangepast.

Bij het rijden is het van belang dat je vooruit kijkt. Als jij je gas los laat op het moment dat het bordje 100 in beeld komt, rij jij bij dat bordje 100 of minder. Daar hoef je niet hard voor te remmen. In Duitsland is het zo dat je direct na de borden niet geflitst mag worden: Daar is een veel sterkere stimulans om zuinig te rijden, en dus je gas op tijd los laten, en uit laten rollen tot je de juist snelheid bereikt hebt.

Er is wel een overgangsruimte op de nederlandse wegen. Er mag niet zonder zeer gegronde reden geflitst worden binnen een aantal meters na een bord. Dat aantal meters hangt af van de toegestane snelheid voor en de toegestane snelheid na het bord. Zie verder de bron ven het OM voor welke afstand bij welke snelheid. (aanwijzing ingaand per 1 januari 2012

Bronnen:
http://www.om.nl/organisatie/beleidsregels...

Je kunt dus eenvoudigweg geen autorijden. Waar heb je,je rijbewijs gehaald dan? Wanneer je in een andere snelheidszone terecht komt laat je je gas los en blijft met je voeten van de rem af. Het is nl. toegestaan de auto te laten "uitrollen" tot de verplichte snelheid is bereikt. Je bent echt levensgevaarlijk bezig!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100