Mag iemand zijn tuin opzettelijk omheinen met gevaarlijke objecten , omdat op die plek regelmatig auto's uit de bocht vliegen?

Ik ben met mijn auto met slecht weer in een bocht gaan slippen en uiteindelijk in de berm doorgeschoven en tot stilstand gekomen op de hoek van de tuin bij een boerderij. Op die plek stonden allemaal losse gevaarlijke materialen die uiteindelijk mijn auto zo beschadigd hebben dat deze totall loss is verklaard. Dit is verder pech hebben en is een verzekeringskwestie, maar het gaat mij nu even om het puin.
Deze mensen waren zo boos en gaven aan dat dit al de 6de auto was in 1 jaar. Het puin waar de auto tegenaan en overheen is gegaan is gevaarlijk los materiaal. Heeft niets met een hekwerk of afscheiding te maken en ik heb dan ook sterk het vermoeden dat zij dit hier expres hebben neergezet-neergelegd en in de grond gezet. Het is hun eigen terrein dus zij mogen waarschijnlijk zelf weten wat ze plaatsen, maar mocht het blijken dat dit expres is gedaan kan je ze dan aansprakelijk stellen. Het is echt levensgevaarlijk. We hebben het o.a. over ijzeren spiezen die recht uit de grond steken.
Ik ben benieuwd of iemand weet hoe dit werkt.
Voor je het weet zit er een volgende auto tegen dit puin aan en kan het zo maar heel anders aflopen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
bamibal
12 jaar geleden
Draai het verhaal eens om: stel, er spelen kinderen of lopen mensen in de tuin, en zes keer per jaar rijdt er iemand zo hard dat hij met auto en al in de tuin belandt. Dan zou mij daar ook tegen wapenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt dan beter bij de gemeente/wegbeheerder klagen dat de weg veiliger moet worden gemaakt (snelheidsbeperkingen al vóór de bocht? drempel? bocht minder scherp?) dan boos zijn over iets dat _misschien_ zo is, waarvan je _als_ het al zo is waarschijnlijk nooit kunt bewijzen dat het expres zo gedaan is.

Antwoorden (1)

Verkeerstechnisch gezien is er niets aan te doen, het gebied waar de materialen liggen ligt zo te lezen een bepaalde afstand van de weg, hierdoor verliest de gehele WVW zijn werking in deze.

Zijn het sloopmaterialen is er mogelijk iets aan e doen via de wet op de afvalstoffen, zijn het bouwmaterialen is er via het bestemmingsplan mogelijk iets aan te doen echter daar het materiaal op het boerenerf bevind geef ik je weinig kans van slagen en zal de wegbeheerder harder aan het werk moeten om er voor te zorgen dat op dat punt de gevaarzetting afneemt door bijvoorbeeld snelheidsremmende maatregelen.

Overigens vind ik uw gedachtegang zeer krom, u wilt mensen gaan straffen die hun eigen hebben en houden beschermen tegen personen die de wet overtreden, ja ook u over trad de wet, uw auto geraakt niet in een slip als u zich netjes aan de regels houdt, u hebt dan naar omstandigheid te snel gereden.