Hoe bewijs je aanranding?

Een agent is ontslagen en veroordeeld voor aanranding. Hoe valt zoiets te bewijzen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1K

Antwoorden (1)

Op basis van de verklaring van slachtoffers en eventuele getuigen. Voor dergelijke zaken geldt een streng beleid dat heel dicht in de buurt komt van het 'guilty until innocence is proven'-beleid.

Zowel de vermoedelijke dader als het vermoedelijke slachtoffer moeten meerdere malen een verklaring afleggen en op basis daar van bepaald de rechter of het voldoende bewezen is dat de persoon in kwestie schuldig is. Het gebeurt dan ook regelmatig dat dergelijke zaken worden heropend omdat de slachtoffers, getuigen of de dader niet de waarheid hebben verteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt waar, op basis van een getuigenverklaring?! Dat is link.