Gelden de rechten van een gastlans nog als je in je ambassade van je land van afkomst bent?

Dus stel je bent in India en je word daar vervolgd voor het overtreden van de wet terwijl dat in nederland geen overtreding is maar je komt in de Nederlandse ambassade terecht in India, ben je dan losgekoppeld van de wet in India(dit kan overigens elk land zijn ik bedoel niet specifiek India)?

Toegevoegd na 1 uur:
gastlans=gastland

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Dat hangt af van het uitleveringsverdrag wat Nederland met dat andere land heeft.
Je bent weliswaar in een Nederlandse ambassade op Nederlands grondgebied, maar dat wil niet zeggen
dat dat jou vrijwaart van alle wetten waar die ambassade is.

Nederland kent en erkent over het algemeen echt wel de wetten van het land waar zij een ambassade heeft.
En kan het zich natuurlijk niet veroorloven om
die wetten zo maar naast zich neer te leggen.