ik formuleer de vraag anders:mijn vriend was arbeider bij zijn zus.ik wist niet dat hun uitbatingsadres bij mij stond.kan dat zomaar?

de zaak is naar hun zeggen overgelaten aan een andere vriend.maar ik krijg de deurwaarders.kan ik daar nog iets tegen doen of kan alles zomaar zonder toestemming?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Ik denk het niet, als de woning van jou is moet je daar wel toestemming toe geven. Ik raad je aan juridische hulp in te schakelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger kon je je gemakkelijk op elk adres laten inschrijven. Er werd niet bij de eigenaar van het pand gecontroleerd of dat wel klopte. Als eigenaar kon je zo'n inschrijving maar moeilijk ongedaan maken. Tegenwoordig is dat anders en moet je bewijzen bijleveren als je je op een bepaald adres wilt laten inschrijven. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit ook geldt voor bedrijven. Dat men zich kan laten inschrijven op een willekeurig adres zonder veel bewijslast. Vooral omdat die inschrijving bij de KvK is. Ik vermoed dat die dit niet controleren. Het zou best lastig kunnen zijn om het probleem op te lossen.

In elk geval kan zo'n deurwaarder niet veel doen naar mijn idee. Jij bent tenslotte niet verbonden aan het bedrijf dat wordt aangesproken, laat staan de eigenaar ervan. En jouw spullen vallen ook niet onder zijn vordering. Sterker, omdat jouw adres helemaal niet de feitelijke uitbreidingslocatie is, zijn er geen spullen van het bedrijf. Mocht de deurwaarder terugkomen, dan kun je hem vragen waarom hij bij weer jou aanklopt. Dan zal hij zeggen dat dit het adres is waar het bedrijf geregistreerd is, en dan moet je hem laten zien dat zijn informatie feitelijk onjuist is. Mocht hij blijven terugkomen, dan zou ik inderdaad rechtshulp inroepen.