Wordt illegaal vuurwerk in 2013 legaal?

Ik heb iets gehoord over een CE keurmerk ofzo iets..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Eerder is het waarschijnlijker dat in 2013 de lijst van illegaal vuurwerk groter wordt.

Het CE-keurmerk is geen kwaliteitswaarborg maar eerder dat het product voldoet aan de minimale eisen van oa veiligheid. Verwachten is dat deze alleen worden aangescherpt.

http://www.vuurwerkcrew.nl/forum/showthread.php?t=7013
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er worden jaarlijks bepaalde voorwaarde gegeven aan legaal vuurwerk dat in NL verkocht mag worden. Maar het buitenlandse vuurwerk dat thans illegaal is in Nederland zal niet snel legaal worden in ons land.

Hoewel, er wordt wel orgineel omgegaan met deze beperkte legaliteiten. Zo worden er in NL onder andere vlinderbommen nagemaakt, ze zien er exact hetzelfde uit als echte vlinderbommen, alleen bevatten ze zwart kruit, in plaats van het 'illegale' flash of zilverkruit. Dát is ook het gene dat illegaal is in Nederland. Zodra flash kruit wordt toegestaan wordt het een heel ander verhaal.

Helaas zie ik dat nog niet zo snel gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen er staat nog geen wetswijziging betreffende toelating vuurwerk aan te komen.

Mogelijk dat er in de toekomst een wetswijziging komt in verband met het vrije handelsverkeer in Europa echter is er nog geen consultatie geweest om een nieuwe wet in te dienen in de tweede kamer.

Het zal dus nog zeker 3 tot 4 jaar duren voordat daar een wijziging in komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ee het word alleen maar hoger maar misschie als ze een oplossing hebben gevonden op illegaal vuurwerk wel