In januari wordt ik 18.Volgens een jongen uit mijn klas (die zelf al 18 is) heb je wel recht ook studiefinanciering. Maar heb ik hier wel rechtop???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Dat hangt er van af of je studeert of niet. Als je een opleiding volgt aan een hogeschool of universiteit heb je sowieso recht op studiefinanciering. Dit kan je aanvragen bij DUO. Bij MBO weet ik het niet 100% zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mbo net zo goed. Tenzij het veranderd is, maar lijkt me niet.
Als je MBO, HBO en/of Universiteit doet wel. Daarnaast krijg je dan ook je OV jaarkaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij ook op Havo en VWO, maar dat weet ik niet zeker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is toch pas na de middelbare school en niet op de middelbare school.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit dacht ik dus zelf ook, maar een jongen uit mijn klas is ookal 18 en die krijgt wel een studiefinanciering
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij krijgt een tegemoetkoming scholieren, daar heb je recht op als je de havo doet
Je zit op de HAVO, je hebt dan recht op tegemoetkoming in de schoolkosten, zie link.
Je moet ook zelf je zorgverzekering gaan betalen als je 18 bent, je kan zorgtoeslag aanvragen bij de belastingdienst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt nelly +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet dat nu wel aanvragen, moet bij voorkeur 3 maanden voor je 18 wordt, maar kan nu ook nog
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jah dat las ik ook :P heel erg bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet ook zonder fouten kunnen schrijven...: word ik...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu we toch op het Nederlands gaan letten: "rechtop?" of "rech op?"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol, maak ik zelf een fout xD!