Wat kunnen de gevolgen zijn als je iemand een iPhone 'aanbiedt' , en diegene betaalt en jij dan de iPhone gewoon niet opstuurt?

Toegevoegd na 1 minuut:
EN DIEGENE WOONT IN AMERIKA!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je iets van plan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik heb een iPhone 4s na 2 weken nog steeds niet binnengekregen en hij zegt dat hij hem op de post heeft gedaan, en ik heb betaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het komt uit de VS hè, dat is er niet zo snel. Nog even een paar weken wachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
... Je bent toch niet een van die domoren die daar in trapt he?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt niets doen dan afwachten en opnieuw gaan sparen. Niet echt slim om zoiets te doen.
Als ik spullen in Amerika bestel (Amazone oid) heb ik het vaak al binnen een week binnen. Het hoeft echt niet zo lang te duren.

Antwoorden (9)

Dan kun je aangeklaagd worden wegens oplichterij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan be je aan het oplichten , wettelijk verboden , dus gewoon betalen die handel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iphone zijn in de states goedkoper dan hier lijkt mij
en dan zou hij ook nog eens de verzendkosten moeten betalen
niemand die daar in trapt en aangifte is zo gedaan
12 jaar geleden
Dat je al je eigenwaarde, niveau, betrouwbaarheid en vertrouwen kwijtraakt. Hiervoor zul je branden! Ook je karma zal negatief komen te staan en zal je uiteindelijk keihard terugpakken :) Vooral doen mensen oplichten. Triest ben je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is illegaal en verboden. Als die persoon je aangeeft kun je grote problemen krijgen.

PS. De vraagsteller heeft niet gezegd dat hij/zij zelf een iPhone aanbiedt. Geen VOOROORDELEN.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
via ebay kun je volgens mij aangeven dat je niks hebt ontvangen en dan dient die gene die het verstuurd heeft aan te tonen dat hij het verstuurd heeft anders wordt het geld teruggestort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom -?
Je gaat een overeenkomst aan, je ontvangt het geld, maar levert niet. Daar kan een reden voor zijn. Volgens de wet komt je dan niet na. In principe dien je de betaalde som in dat geval terug te geven. Als je dat niet doet, kan dat juridisch worden afgedwongen.
Is er geen goede reden voor het feit dat je niet na komt, dan ben je iemand aan het oplichten. Daarvoor kan iemand je aanklagen en de straf wordt waarschijnlijk het terugbetalen van het geld plus een boete.
In de praktijk gaat niemand op die afstand een gerechtelijke procedure beginnen voor zo'n bedrag en dus zal er wel geen haan naar kraaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij bewijs hebt dat je die spullen bij die persoon hebt besteld en hebt betaald, dan kan je met die bewijzen aangifte doen. Houdt er wel rekening mee dat de politie je alleen maar zal vertellen hoe dom het is om zoiets via internet zomaar te vertrouwen. Garantie dat jij je geld terugkrijgt of dat ze deze aangifte naar Amerika sturen kunnen ze je niet geven helaas. Dit is gelukkig wel een les voor de volgende keer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
M.a.w :Jij hebt een iphone verkocht waarvoor je geld hebt ontvangen en deze vervolgens niet afstuurt.
Dan zakt bij Ebay onder je naam de regel positieve beweringen en is de kans groot dat er nooit meer iemand wat van je koopt.Tevens moet je het geld terug betalen als dit via een bankoverschrijving (zoals Paypal o.i.d) is overgemaakt,of het ding alsnog opsturen.

Toegevoegd na 7 minuten:
En je wilt wel op internet staan maar toch niet op zo'n site zoals"Ik ben opgelicht genept genaaid" als oplichter.